„Instrumenty aktywności ucznia zdolnego” - podsumowanie warsztatów

Opublikowano: 2016-02-29 10:23, Numer artykułu: 1721 , Autor: D.Wierski

26 lutego 2016 r. o godz. 15:30 w sali konferencyjnej Pałacu Młodzieży w Bydgoszczy odbyły się drugie w tym roku szkolnym warsztaty metodyczne z cyklu „Instrumenty aktywności ucznia zdolnego”, które skierowane były do nauczycieli szkół podstawowych, gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych w Bydgoszczy.

 

Celem spotkania było wzbogacenie wiedzy i umiejętności nauczycieli z zakresu pracy z uczniem zdolnym, a także zainspirowanie do wymiany doświadczeń i dobrych praktyk. To propozycja spotkań dla nauczycieli, którym bliska jest tematyka ucznia zdolnego. Najważniejszym punktem programu były warsztaty połączone z dyskusją, prowadzone przez ekspertów z Miejskiego Ośrodka Edukacji Nauczycieli w Bydgoszczy oraz Kujawsko-Pomorskiego Centrum Edukacji Nauczycieli. Wiedza, kompetencje i doświadczenie prowadzących okazały się nieocenionym źródłem informacji dla zainteresowanych nauczycieli.

 

Obowiązywał podział na następujące bloki tematyczne:

1. język polski – prowadzący – Anna Nakielska-Kowalska (doradca metodyczny w zakresie języka polskiego w MOEN) – tytuł warsztatu: „Kreatywny nauczyciel, kreatywny i zdolny uczeń”. Nauczycielka przedstawiła, jak profesjonalnie, w sposób swobodny, spektakularny i rozwojowy można pracować ze zdolnym uczniem szkoły gimnazjalnej i ponadgimnazjalnej. Na warsztaty zgłosiło się 27 pedagogów.

2. matematyka – prelegent – Barbara Zielińska (nauczyciel konsultant w zakresie edukacji matematyczno-fizycznej w KPCEN) – tytuł spotkania: „Matematyka przyjazna mózgowi”. P. Zielińska zaprezentowała nowatorski, interesujący i praktyczny sposób dotarcia do ucznia zdolnego interesującego się matematyką, już od najmłodszych lat do szkoły ponadgimnazjalnej. Na warsztaty zgłosiło się 25 osób.

 

Warsztaty metodyczne „Instrumenty aktywności ucznia zdolnego” zostały zorganizowane przez Pałac Młodzieży w ramach Miejskiego Programu Wspierania Ucznia Zdolnego „Zdolni znad Brdy”.

 

Tekst: Monika Grzybowska