„Instrumenty aktywności ucznia zdolnego” - podsumowanie warsztatów

Opublikowano: 2015-11-30 09:35, Numer artykułu: 1536 , Autor: D.Wierski

27 listopada 2015 r. o godz. 16:00 w sali konferencyjnej Pałacu Młodzieży w Bydgoszczy odbyły się pierwsze w tym roku szkolnym warsztaty metodyczne z cyklu „Instrumenty aktywności ucznia zdolnego”, które skierowane do nauczycieli szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych w Bydgoszczy.

 

Celem spotkania było wzbogacenie wiedzy i umiejętności nauczycieli z zakresu pracy z uczniem zdolnym, a także zainspirowanie do wymiany doświadczeń i dobrych praktyk. To propozycja spotkań dla nauczycieli, którym bliska jest tematyka ucznia zdolnego.

 

Najważniejszym punktem programu były prowadzone przez ekspertów z Miejskiego Ośrodka Edukacji Nauczycieli w Bydgoszczy warsztaty połączone z dyskusją. Wiedza, kompetencje i doświadczenie prowadzących okazały się nieocenionym źródłem informacji dla zainteresowanych nauczycieli. Obowiązywał podział na następujące bloki tematyczne:

1. biologia – prowadzący – Agnieszka Mądzielewska-Jagodzińska (doradca metodyczny w zakresie biologii w MOEN) – tytuł warsztatu: „Jak wstrzymać nauczyciela, a ruszyć uczniów na lekcji biologii”. Nauczycielka przedstawiła, jak profesjonalnie, w sposób swobodny, spektakularny i rozwojowy można pracować ze zdolnym uczniem szkoły gimnazjalnej i ponadgimnazjalnej. Na warsztaty zgłosiło się 15 pedagogów.

2. chemia – prelegent – Jolanta Nowak (doradca metodyczny w zakresie biologii w MOEN) – tytuł spotkania: Zdolny uczeń – twórczy nauczyciel”. P. Nowak zaprezentowała nowatorski, interesujący i praktyczny sposób dotarcia do ucznia zdolnego interesującego się chemią. Na warsztaty zgłosiło się 11 osób.

 

Warsztaty metodyczne „Instrumenty aktywności ucznia zdolnego” zostały zorganizowane przez Pałac Młodzieży w ramach Miejskiego Programu Wspierania Ucznia Zdolnego „Zdolni znad Brdy” oraz były współfinansowane przez Bydgoski Grant Oświatowy pn. „Laboratorium Zdolności”.

 

Tekst: Monika Grzybowska