„Instrumenty aktywności ucznia zdolnego” – podsumowanie spotkania

Opublikowano: 2016-12-13 09:24, Numer artykułu: 2449 , Autor: D.Wierski

12 grudnia 2016 r. o godz. 15:30 w Pałacu Młodzieży w Bydgoszczy odbyły się drugie w tym roku szkolnym warsztaty metodyczne z cyklu „Instrumenty aktywności ucznia zdolnego”. Spotkanie adresowane było do nauczycieli biologii.

 

Jego celem było wzbogacenie wiedzy i umiejętności nauczycieli z zakresu pracy z uczniem zdolnym, a także zainspirowanie do wymiany doświadczeń i dobrych praktyk. Najważniejszym punktem programu były prowadzone przez specjalistę z MOEN warsztaty z zakresu biologii. Wiedza, kompetencje i doświadczenie prowadzącej okazały się nieocenionym źródłem informacji dla zainteresowanych nauczycieli. Spotkanie pn. „Jak wstrzymać nauczyciela, a ruszyć uczniów na lekcji biologii? – Tajniki metody projektu i mapowania myśli. Diagnoza i najnowsze metody w pracy z uczniem uzdolnionym" prowadziła pani Agnieszka Mądzielewska-Jagodzińska (doradca metodyczny w zakresie biologii w MOEN).

 

Pani Mądzielewska-Jagodzińska zaprezentowała nowoczesne metody diagnozowania ucznia zdolnego oraz podpowiedziała, w jaki swobodny i rozwojowy sposób można pracować z uczniem wykazującym wybitne zdolności. Przedstawiła również metody tworzenia mapy myśli i projektu, których zaletą jest rozwijanie w uczniach aktywności, samodzielności, przedsiębiorczości oraz kreatywności. Stosujący je młodzi ludzie sami szukają odpowiedzi na nurtujące ich pytania, dokonują wyborów, podejmują decyzje. Czują się jak badacze i odkrywcy, a także odnajdują radość w nauce. Projekt wiąże się ze zdobywaniem wiedzy i z kształtowaniem umiejętności poprzez działanie. Praca tą metodą rozwija również poczucie odpowiedzialności.

 

Na warsztaty zgłosiło się 8 osób.

 

Warsztaty metodyczne z cyklu „Instrumenty aktywności ucznia zdolnego” zostały zorganizowane przez Pałac Młodzieży w ramach Miejskiego Programu Wspierania Ucznia Zdolnego „Zdolni znad Brdy”.

 

Tekst: Monika Grzybowska