„Poradnia Rozwoju Zdolności" – podsumowanie trzeciego w tym roku szkolnym spotkania

Opublikowano: 2017-04-05 12:35, Numer artykułu: 2767 , Autor: D.Wierski

5 kwietnia 2017 r. w sali konferencyjnej Pałacu Młodzieży w Bydgoszczy odbyły się trzecie w tym roku szkolnym warsztaty wsparcia psychologicznego z cyklu „Poradnia Rozwoju Zdolności”. Tym razem spotkanie zatytułowane zostało „Trening asertywności dla uczniów zdolnych” i skierowane do uczniów bydgoskich szkół ponadgimnazjalnych.

 

Celem warsztatów była pomoc w rozwijaniu asertywności, czyli umiejętności, która przejawia się w bezpośrednim sposobie wyrażania własnych myśli i potrzeb oraz dbałości o własne prawa bez naruszania praw innych osób. Uczniowie zdobyli wiedzę na temat tego, czym jest asertywność, poznali typy zachowań w komunikacji interpersonalnej i nauczyli się identyfikować własną mapę zachowań asertywnych. Ponadto poznali obszary asertywności ze szczególnym uwzględnieniem wyrażania swoich opinii i przyjmowania krytyki, a także przećwiczyli umiejętności zachowań asertywnych podczas specjalnego treningu.

 

Na warsztaty przybyło ok. 30 uczniów z bydgoskich szkół ponadgimnazjalnych, m.in. LO 1, LO 4 i Zespołu Szkół Gastronomicznych. Spotkanie poprowadzili psycholodzy z Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej nr 2 w Bydgoszczy: Grażyna Ledzińska i Beata Dróżdż.

 

Warsztaty „Poradnia Rozwoju Zdolności” zostały zorganizowane przez Pałac Młodzieży w Bydgoszczy w ramach Miejskiego Programu Wspierania Ucznia Zdolnego „Zdolni znad Brdy”.

 

Tekst: Monika Grzybowska