„Poradnia Rozwoju Zdolności" – podsumowanie szóstego w tym roku szkolnym spotkania
5 czerwca 2017 r. odbyły się szóste i ostatnie w tym roku szkolnym warsztaty wsparcia psychologicznego z cyklu „Poradnia Rozwoju Zdolności”. Tym razem zostały zatytułowane „Trening asertywności dla uczniów zdolnych”, a ich adresatami byli uczniowie szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych z Bydgoszczy.
Celem spotkania była pomoc w rozwijaniu asertywności, czyli umiejętności, która przejawia się w bezpośrednim sposobie wyrażania własnych myśli i potrzeb oraz dbałości o własne prawa bez naruszania praw innych osób. Uczniowie zdobyli wiedzę na temat tego, czym jest asertywność, poznali typy zachowań w komunikacji interpersonalnej, nauczyli się identyfikować własną mapę zachowań asertywnych oraz poznali obszary asertywności ze szczególnym uwzględnieniem wyrażania swoich opinii i przyjmowania krytyki. Ponadto wzięli udział w treningu zachowań asertywnych.
Na warsztaty przybyło ok. 30 uczniów z bydgoskich szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych, m.in. z Gimnazjum nr 23, ZSO nr 1, ZSO nr 2, Zespołu Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego w Bydgoszczy. Spotkanie poprowadzili psycholodzy z Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej nr 2 w Bydgoszczy: Grażyna Ledzińska i Beata Dróżdż.
Warsztaty „Poradnia Rozwoju Zdolności” zostały zorganizowane przez Pałac Młodzieży w Bydgoszczy w ramach Miejskiego Programu Wspierania Ucznia Zdolnego „Zdolni znad Brdy”.