„Poradnia Rozwoju Zdolności” – podsumowanie spotkania z 10.05.2017

Opublikowano: 2017-05-10 13:16, Numer artykułu: 2873 , Autor: D.Wierski

„Trening asertywności dla uczniów zdolnych” – pod takim tytułem odbyło się piąte w tym roku szkolnym spotkanie z cyklu „Poradnia Rozwoju Zdolności”. Warsztaty wsparcia psychologicznego adresowane były do uczniów szkół podstawowych (klasy IV-VI).

 

Warsztaty odbyły się 10 maja 2017 r. o godz. 11:00 w sali nr 115 w bydgoskim Pałacu Młodzieży. Ich celem był rozwój kompetencji społecznych w obszarze asertywności. W trakcie spotkania poruszono szereg związanych z tym zagadnień. Przedstawione zostały typy zachowań w komunikacji interpersonalnej (asertywność, uległość, agresja) oraz zdefiniowano pojęcie asertywności. Uczestnicy podjęli się także identyfikacji własnej mapy zachowań asertywnych i obszarów asertywności związanych z wyrażaniem swoich opinii oraz przyjmowaniem krytyki. Następnie teorię uzupełniła praktyka i uczestnicy wykonali trening zachowań asertywnych.

 

Spotkanie poprowadziły panie psycholog z Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej nr 2 w Bydgoszczy: Grażyna Ledzińska i Beata Dróżdż. Uczestnikami byli uczniowie z SP nr 2, SP nr 58 i SP nr 65.

 

Warsztaty z cyklu „Poradnia Rozwoju Zdolności” zostały zorganizowane przez Pałac Młodzieży w ramach Miejskiego Programu Wspierania Ucznia Zdolnego „Zdolni znad Brdy”.