"Poradnia Rozwoju Zdolności" – podsumowanie spotkania
11 lutego 2015 r. w sali konferencyjnej Pałacu Młodzieży w Bydgoszczy odbył się "Trening twórczości dla uczniów zdolnych" – warsztaty wsparcia psychologicznego, pierwsze z cyklu "Poradnia Rozwoju Zdolności". Adresatami spotkania byli uczniowie szkół gimnazjalnych z Bydgoszczy.
Celem spotkania była pomoc w kształceniu i stymulowaniu specyficznych zdolności poznawczych, a w szczególności: abstrahowania, dokonywania skojarzeń, myślenia metaforycznego oraz transformacji, a także elastyczności i giętkości myślenia. Program warsztatu wzbogacony został
o specjalnie opracowane zadania, techniki oraz ćwiczenia wzmacniające samoocenę uczestników i integrujące grupę. Przeprowadzono m.in. następujące warsztaty: "Co by było, gdyby...", "Alternatywne tytuły", "Tworzenie łańcuchów odległych skojarzeń między pojęciami" oraz wiele innych wspomagających rozwój myślenia twórczego.
Na warsztaty przybyło ok. 50 uczniów z bydgoskich szkół gimnazjalnych, m.in. Gimnazjum nr 23, Gimnazjum nr 24, Gimnazjum nr 50, Gimnazjum nr 47 oraz Bydgoskiego Gimnazjum Klasycznego. Spotkanie poprowadzili psycholodzy z Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej nr 2 w Bydgoszczy: Grażyna Ledzińska, Agnieszka Napiórkowska-Solarczyk oraz Beata Dróżdż.
Warsztaty "Poradnia Rozwoju Zdolności" zostały zorganizowane przez Pałac Młodzieży w ramach Miejskiego Programu Wspierania Ucznia Zdolnego "Zdolni znad Brdy".
Tekst: Monika Grzybowska