"Poradnia Rozwoju Zdolności" – podsumowanie spotkania
14 kwietnia 2015 r. w sali konferencyjnej Pałacu Młodzieży w Bydgoszczy odbył się "Trening twórczości dla uczniów zdolnych" – warsztaty wsparcia psychologicznego, kolejne z cyklu "Poradnia Rozwoju Zdolności". Adresatami trzeciego spotkania byli uczniowie szkół ponadgimnazjalnych z Bydgoszczy.
Celem spotkania, podobnie jak dwóch poprzednich, była pomoc w stymulowaniu i kształceniu specyficznych zdolności poznawczych, a w szczególności: elastyczności, oryginalności i giętkości myślenia, a także abstrahowania, dokonywania skojarzeń czy myślenia metaforycznego. Program warsztatu wzbogacony został o specjalnie dobrane do wieku i szczegółowo opracowane zadania, techniki oraz ćwiczenia wzmacniające samoocenę uczestników i integrujące grupę. Przeprowadzono m.in. zajęcia: "Co by było, gdyby..." – rozwijające rozumowanie dedukcyjne i integrujące grupę; "Szukanie podobieństw" – kształcące i uaktywniające abstrahowanie; "Tworzenie łańcuchów odległych skojarzeń między pojęciami" oraz wiele innych wspomagających rozwój myślenia twórczego.
Na warsztaty przybyło ok. 30 uczniów z bydgoskich szkół ponadgimnazjalnych, m.in. Technikum Drzewnego przy Zespole Szkół Drzewnych, Liceum Ogólnokształcącego nr 6, Liceum Ogólnokształcącego nr 1 oraz Zasadniczej Szkoły Zawodowej nr 5. Spotkanie poprowadzili psycholodzy z Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej nr 2 w Bydgoszczy: Grażyna Ledzińska i Beata Dróżdż.
Warsztaty "Poradnia Rozwoju Zdolności" zostały zorganizowane przez Pałac Młodzieży w ramach Miejskiego Programu Wspierania Ucznia Zdolnego "Zdolni znad Brdy" oraz były współfinansowane przez Bydgoski Grant Oświatowy pn. "Laboratorium Zdolności".
Tekst: Monika Grzybowska