„Poradnia Rozwoju Zdolności" – podsumowanie siódmego spotkania

Opublikowano: 2019-06-05 12:38, Numer artykułu: 13867 , Autor: D.Wierski

5 czerwca 2019 r. w Gimnazjum nr 27 w Bydgoszczy odbyły się siódme i ostatnie w tym roku szkolnym warsztaty wsparcia psychologicznego z cyklu „Poradnia Rozwoju Zdolności”. Tym razem zostały zatytułowane „Trening twórczości dla uczniów zdolnych”. Adresatami wydarzenia byli uczniowie szkół ponadpodstawowych z Bydgoszczy.

 

Głównym celem spotkania było kształcenie i stymulowanie specyficznych zdolności poznawczych, w szczególności abstrahowania, dokonywania skojarzeń, myślenia metaforycznego oraz transformacji, a także elastyczności i giętkości myślenia. Specjalistki z Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej nr 2 w Bydgoszczy wzbogaciły program warsztatu o ćwiczenia wzmacniające samoocenę uczestników oraz integrujące grupę, a także specjalnie opracowane zadania oraz techniki do pracy nad sobą. Uczestnicy warsztatów wykonywali wiele ciekawych, pobudzających spostrzegawczość ćwiczeń, m.in. „burza mózgów”, zabawy słowne czy zadania rysunkowe. Uczniowie zapoznali się ze sposobami stymulowania twórczego myślenia według W. Gordona, tj. ze stosowaniem analogii fantastycznej, metafory sensorycznej i analogii personalnej. 

 

Na warsztaty przybyli uczniowie z bydgoskich szkół ponadpodstawowych: Zespołu Szkół Gastronomicznych i Zespołu Szkół Drzewnych. Spotkanie poprowadzili specjaliści zespołu opieki nad uczniami z trudnościami szkolnymi i zdolnościami kierunkowymi z Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej nr 2 w Bydgoszczy: Grażyna Ledzińska (psycholog) i Beata Walasek (pedagog).

 

Warsztaty „Poradnia Rozwoju Zdolności” zostały zorganizowane przez Pałac Młodzieży w Bydgoszczy w ramach Miejskiego Programu Wspierania Ucznia Zdolnego „Zdolni znad Brdy”.