„Poradnia Rozwoju Zdolności" – podsumowanie pierwszego w tym roku szkolnym spotkania

Opublikowano: 2018-12-12 13:40, Numer artykułu: 8349 , Autor: D.Wierski

12 grudnia 2018 r. w świetlicy Gimnazjum nr 27 w Bydgoszczy odbyły się pierwsze w tym roku szkolnym warsztaty wsparcia psychologicznego, z cyklu „Poradnia Rozwoju Zdolności”, tym razem zatytułowane „Jak szybciej i efektywniej się uczyć – techniki wspomagające uczenie się”. Adresatami spotkania byli uczniowie szkół ponadgimnazjalnych z Bydgoszczy.

 

Celem warsztatów było wsparcie zdolnych uczniów w zakresie metod i technik uczenia się.  Uczestnicy spotkania zdobyli wiedzę, jak korzystać z wielu sposobów wspomagających efektywne i szybsze uczenie się. Poznali style uczenia się, strategie organizowania procesu nauki czy techniki pamięciowe: łańcuchowa metoda skojarzeń, system cyfrowo-literowy, zakładki liczbowe, graficzne notatki, słowa-klucze, mapa myśli i inne. Dzięki ćwiczeniom praktycznym uczniowie nabyli umiejętności m.in. tworzenia skojarzeń przy zapamiętywaniu, wyboru najważniejszych informacji z tekstu czy aktywnej pracy z tekstem.

 

Na warsztaty przybyło 20 uczniów z bydgoskich szkół ponadgimnazjalnych: z Zespołu Szkół Gastronomicznych. Liceum Ogólnokształcącego nr 8 oraz Liceum Ogólnokształcącego nr 6 w Bydgoszczy. Spotkanie poprowadzili pedagodzy z Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej nr 1 w Bydgoszczy: Katarzyna Tłok i Edyta Szott.

 

Warsztaty „Poradnia Rozwoju Zdolności” zostały zorganizowane przez Pałac Młodzieży w Bydgoszczy w ramach Miejskiego Programu Wspierania Ucznia Zdolnego „Zdolni znad Brdy”.