„Poradnia Rozwoju Zdolności" – podsumowanie piątego tym roku szkolnym spotkania
22 maja 2019 r. w Gimnazjum nr 27 w Bydgoszczy odbyły się piąte w tym roku szkolnym warsztaty wsparcia psychologicznego, z cyklu „Poradnia Rozwoju Zdolności”. Tym razem zatytułowane zostały „Trening twórczości dla uczniów zdolnych”, a ich adresatami byli uczniowie szkół podstawowych z Bydgoszczy (klasy IV-VI SP).
Głównym celem warsztatów było kształcenie i stymulowanie specyficznych zdolności poznawczych szczególnie: abstrahowania, dokonywania skojarzeń, myślenia metaforycznego oraz transformacji, a także elastyczności i giętkości myślenia. Program warsztatu wzbogacony był o ćwiczenia wzmacniające samoocenę uczestników oraz integrujące grupę, a także specjalnie opracowane zadania oraz techniki do pracy nad sobą. Uczniowie zapoznali się ze sposobami stymulowania twórczego myślenia według W. Gordona, tj. ze stosowaniem analogii fantastycznej, metafory sensorycznej i analogii personalnej. Uczestnicy warsztatów wykonywali wiele ciekawych, pobudzających spostrzegawczość ćwiczeń, m.in. „burza mózgów”, zabawy słowne czy zadania rysunkowe.
Na warsztaty przybyło ponad 20 uczniów z bydgoskich szkół podstawowych: SP 36, SP 38 oraz SP 41. Spotkanie poprowadzili specjaliści zespołu opieki nad uczniami z trudnościami szkolnymi i zdolnościami kierunkowymi z Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej nr 2 w Bydgoszczy: Grażyna Ledzińska (psycholog) i Beata Walasek (pedagog).
Warsztaty „Poradnia Rozwoju Zdolności” zostały zorganizowane przez Pałac Młodzieży w Bydgoszczy w ramach Miejskiego Programu Wspierania Ucznia Zdolnego „Zdolni znad Brdy”.