"Poradnia Rozwoju Zdolności" – podsumowanie ostatniego w tym roku szkolnym spotkania
Ostatni w tym roku szkolnym "Trening twórczości dla uczniów zdolnych" – czyli warsztaty wsparcia psychologicznego z cyklu "Poradnia Rozwoju Zdolności" - odbył się 12 maja 2015 r. w sali konferencyjnej Pałacu Młodzieży w Bydgoszczy. Adresatami spotkania byli uczniowie szkół podstawowych z Bydgoszczy z klas IV-VI.
Celem spotkania, już tradycyjnie, była pomoc w stymulowaniu i kształceniu specyficznych zdolności poznawczych, a w szczególności: elastyczności, oryginalności i giętkości myślenia, a także abstrahowania, dokonywania skojarzeń czy myślenia metaforycznego. Program warsztatu wzbogacony został o specjalnie dobrane do wieku i szczegółowo opracowane zadania, techniki oraz ćwiczenia wzmacniające samoocenę uczestników i integrujące grupę. Przeprowadzono m.in. następujące warsztaty: "Co by było, gdyby...", "Alternatywne tytuły", "Tworzenie łańcuchów odległych skojarzeń między pojęciami", "Szukanie podobieństw". Kształtowały one i uaktywniały abstrahowanie oraz wspomagały rozwój myślenia twórczego.
Na warsztaty przybyło ok. 40 uczniów z bydgoskich szkół podstawowych, m.in. SP nr 2, 13, 31, 35, 36, 45, 60, 62, 64, 66. Spotkanie poprowadzili psycholodzy z Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej nr 2 w Bydgoszczy: Grażyna Ledzińska i Beata Dróżdż.
Warsztaty "Poradnia Rozwoju Zdolności" zostały zorganizowane przez Pałac Młodzieży w ramach Miejskiego Programu Wspierania Ucznia Zdolnego "Zdolni znad Brdy" oraz były współfinansowane przez Bydgoski Grant Oświatowy pn. "Laboratorium Zdolności".
Teks: Monika Grzybowska