„Poradnia Rozwoju Zdolności" – podsumowanie drugiego tym roku szkolnym spotkania
10 grudnia 2021 r. w sali konferencyjnej bydgoskiego Pałacu Młodzieży w Bydgoszczy odbyły się drugie w tym roku szkolnym warsztaty wsparcia psychologicznego z cyklu „Poradnia Rozwoju Zdolności”, tym razem zatytułowane „Trening twórczości”. Adresatami wydarzenia byli uczniowie szkół ponadpodstawowych w Bydgoszczy.
Głównym celem spotkania było kształcenie i stymulowanie specyficznych zdolności poznawczych, a w szczególności: abstrahowania, dokonywania skojarzeń, myślenia metaforycznego oraz transformacji, a także elastyczności i giętkości myślenia. Specjalistki z Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej nr 1 w Bydgoszczy wzbogaciły program warsztatu o ćwiczenia wzmacniające samoocenę uczestników oraz integrujące grupę, a także specjalnie opracowane zadania oraz techniki do pracy nad sobą. Uczestnicy warsztatów wykonywali wiele ciekawych, pobudzających spostrzegawczość ćwiczeń, takich jak „burza mózgów”, zabawy słowne czy zadania rysunkowe. Uczniowie zapoznali się ze sposobami stymulowania twórczego myślenia według W. Gordona, tj. ze stosowaniem analogii fantastycznej, metafory sensorycznej i analogii personalnej.
Na warsztaty przybyli uczniowie z bydgoskich szkół ponadpodstawowych: Zespołu Szkół Gastronomiczno-Hotelarskich oraz VI Liceum Ogólnokształcącego. Spotkanie poprowadziły panie pedagog z Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej nr a w Bydgoszczy: Edyta Szott i Katarzyna Tłok.
Warsztaty „Poradnia Rozwoju Zdolności” zostały zorganizowane przez Pałac Młodzieży w Bydgoszczy w ramach Miejskiego Programu Wspierania Ucznia Zdolnego „Zdolni znad Brdy”.
Tekst i koordynacja: Monika Grzybowska
Zdjęcia: Jarosław Pabijan