„Poradnia Rozwoju Zdolności" – podsumowanie czwartego tym roku szkolnym spotkania

Opublikowano: 2019-04-04 09:50, Numer artykułu: 12435 , Autor: D.Wierski

3 kwietnia 2019 r. w Gimnazjum nr 27 w Bydgoszczy odbyły się czwarte w tym roku szkolnym warsztaty wsparcia psychologicznego, z cyklu „Poradnia Rozwoju Zdolności”. Tym razem zatytułowane zostały „Trening twórczości dla uczniów zdolnych”. Adresatami wydarzenia byli uczniowie szkół gimnazjalnych oraz siódmych i ósmych klas szkół podstawowych z Bydgoszczy.

 

Celem warsztatów było kształcenie i stymulowanie specyficznych zdolności poznawczych: abstrahowania, dokonywania skojarzeń, myślenia metaforycznego oraz transformacji, a także elastyczności i giętkości myślenia. Służyły do tego specjalnie opracowane zadania oraz techniki. Ponadto program warsztatu wzbogacony był o ćwiczenia wzmacniające samoocenę uczestników oraz integrujące grupę. Uczniowie zapoznali się ze sposobami stymulowania twórczego myślenia według W. Gordona, tj. ze stosowaniem analogii fantastycznej, metafory sensorycznej i analogii personalnej. Uczestnicy warsztatów wykonywali wiele ćwiczeń pobudzających ćwiczenia spostrzegawczości, wykorzystując m.in. „burzę mózgów”, zabawy słowne czy zadania rysunkowe.

 

Na warsztaty przybyło ponad 20 uczniów z bydgoskich szkół podstawowych: SP 18, SP 41, SP 45 i SP 48. Spotkanie poprowadzili specjaliści zespołu opieki nad uczniami z trudnościami szkolnymi i zdolnościami kierunkowymi z Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej nr 2 w Bydgoszczy: Grażyna Ledzińska (psycholog) i Beata Walasek (pedagog).

 

Warsztaty „Poradnia Rozwoju Zdolności” zostały zorganizowane przez Pałac Młodzieży w Bydgoszczy w ramach Miejskiego Programu Wspierania Ucznia Zdolnego „Zdolni znad Brdy”.

 

Tekst: Monika Grzybowska