Podsumowanie spotkania "Instrumenty aktywności ucznia zdolnego"

Opublikowano: 2015-05-29 12:11, Numer artykułu: 1193 , Autor: D.Wierski

28 maja r. o godz. 15:00 w sali konferencyjnej Pałacu Młodzieży w Bydgoszczy odbyły się warsztaty metodyczne dla nauczycieli szkół podstawowych w Bydgoszczy, kolejne z cyklu "Instrumenty aktywności ucznia zdolnego".

 

Celem spotkania było wzbogacenie wiedzy i umiejętności nauczycieli z zakresu pracy z uczniem zdolnym, a także zainspirowanie do wymiany doświadczeń i dobrych praktyk. To propozycja spotkań dla nauczycieli, którym bliska jest tematyka ucznia zdolnego.

 

Najważniejszym punktem programu były prowadzone przez ekspertów warsztaty połączone z dyskusją. Wiedza, kompetencje i doświadczenie prowadzących okazały się nieocenionym źródłem informacji dla zainteresowanych nauczycieli. Obowiązywał podział na następujące bloki tematyczne:

1. edukacja wczesnoszkolna – prowadzący – Gabriela Kurek i Wiesława Kuchenbecker (doradcy metodyczni w zakresie edukacji wczesnoszkolnej w MOEN) – tytuł warsztatu: "Rozwijanie aktywności twórczej ucznia klas 1-3 poprzez gry i zabawy".

Nauczycielki zaprezentowały, jak profesjonalnie, w sposób swobodny, spektakularny i rozwojowy można pracować z uczniem od najmłodszych lat. Na warsztaty zgłosiło się 26 pedagogów.

2. edukacja matematyczna (klasy IV-VI SP) – prelegent – Barbara Zielińska (nauczyciel-konsultant w zakresie edukacji matematyczno-fizycznej w KPCEN) – tytuł spotkania: "Jak to rozwiązać, czyli rozumowanie, sprawdzanie i twórcze myślenie na lekcji matematyki".

P. Zielińska zaprezentowała nowatorski, interesujący i praktyczny sposób dotarcia do ucznia zdolnego interesującego się matematyką. Na warsztaty matematyczne zgłosiło się 11 osób.

 

Warsztaty metodyczne "Instrumenty aktywności ucznia zdolnego" zostały zorganizowane przez Pałac Młodzieży w ramach Miejskiego Programu Wspierania Ucznia Zdolnego "Zdolni znad Brdy" oraz były współfinansowane przez Bydgoski Grant Oświatowy pn. "Laboratorium Zdolności".

 

Tekst: Monika Grzybowska