Znamy zwycięskie projekty BUBO!
Z przyjemnością ogłaszamy wyniki głosowania w ramach BUBO – Bydgoskiego Uczniowskiego Budżetu Obywatelskiego. W każdej ze szkół biorących udział w projekcie wyłoniono zwycięskie inicjatywy, które zostaną zrealizowane już wkrótce. To efekt kilkumiesięcznej pracy uczniów, nauczycieli i zespołów roboczych, którym serdecznie gratulujemy!
Przypominamy etapy BUBO
Proces BUBO składał się z kilku etapów, które angażowały całą społeczność szkolną:
-
Diagnoza potrzeb szkoły – uczniowie analizowali, co w ich otoczeniu wymaga zmiany, poprawy lub nowego spojrzenia.
-
Generowanie pomysłów – zespoły uczniowskie tworzyły propozycje projektów odpowiadające na zidentyfikowane potrzeby.
-
Opracowanie wniosków projektowych – pomysły przekształcono w konkretne projekty możliwe do realizacji w szkole.
-
Ocena formalna i merytoryczna – wszystkie wnioski zostały sprawdzone pod kątem zgodności z regulaminem, możliwości technicznych i budżetu.
-
Głosowanie uczniów – najważniejszy etap, w którym to uczniowie zadecydowali, który projekt zostanie zrealizowany.
Etap głosowania – uczniowie wybierają!
Głosowanie było prawdziwym świętem demokracji szkolnej. Uczniowie mogli oddać swój głos na jeden z zakwalifikowanych projektów. W wielu szkołach poprzedziły je kampanie informacyjne – plakaty, prezentacje, spoty w mediach społecznościowych. Wszystko po to, aby jak najlepiej przedstawić pomysły i zachęcić do aktywnego udziału.
Dzięki zaangażowaniu uczniów udało się osiągnąć wysoką frekwencję, a głosowanie pokazało, że młodzi ludzie chcą mieć wpływ na swoje szkolne otoczenie.
Zwycięskie projekty
Każda szkoła wyłoniła własne zwycięskie projekt, które zostaną zrealizowane w ramach środków BUBO. Pełna lista projektów znajduje się w załączonym ZARZĄDZENIU NR 292/2025 PREZYDENTA MIASTA BYDGOSZCZY z dnia 13 maja 2025 r.
[Zarządzenie Prezydenta – lista zwycięskich projektów]
Dziękujemy wszystkim uczestnikom za ogromne zaangażowanie i gratulujemy autorom zwycięskich projektów! Cieszymy się, że wspólnie tworzymy przestrzeń, w której głos uczniów ma realne znaczenie.